دوبانده سازی محور نهبندان به بیرجند از سال ۸۹ آغاز و به گفته مسئولان مطابق موافقت نامه‌ها سال ۱۴۰۵ این پروژه به اتمام می‌رسد.

 امتداد محور جاده قاین - بیرجند به محور دلهره آور بیرجند- نهبندان می‌رسد. محور ۲۴۷ کیلومتری که بار‌ها شاهد صحنه‌های دلخراش مرگ بوده و قربانیان زیادی را به کام مرگ کشانده است.

چند سالی است برای دو بانده سازی و بهبود کیفیت مسیر اقدام شده است، اما حرکت کُند غلتک‌های راهسازی به علت تورم و گرانی‌های بی حد و حصر و … سبب شده تا همچنان این جاده قربانی بگیرد.

از طرفی دیگر حرکت خودرو‌های شوتی حامل قاچاق سوخت، ترانزیتی بودن محور و حرکت تریلر‌ها و … سبب شده است پس از جاده مرگ، محور بیرجند- نهبندان نام محور دلهره را یدک بکشد.

دوبانده سازی در مسیر ۲۴۶ کیلومتری بیرجند به نهبندان از سال ۸۹ آغاز شد اما با گذشت بیش از ۱۰ سال تنها مقدار کمی از مسیر دوبانده شده و بیش از نیمی از محور دلهره همچنان پر خطر است و قربانی‌های زیادی می گیرد.

تا ۴ سال دیگر محور  بیرجند-نهبندان دوبانده می شود

داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از مسیر ۲۴۷ کیلومتری بیرجند- نهبندان، حدود ۱۰۰ کیلومتر دوبانده شده است

وی با بیان اینکه مسیر باقی مانده برای دوبانده سازی حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: بر اساس موافقت نامه‌های مبادله شده سال ۱۴۰۵ پایانی بر پروژه دوبانده سازی این محور است.

فرماندار نهبندان گفت: ۷۰ کیلومتر از مسیر بیرجند-نهبندان دارای چهار پیمانکار است و عملیات راهسازی در حال اجرا است.

ایروانی با بیان اینکه برای هر کیلومتر باند دوم حدوداً ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: تاکنون اعتبارات هزینه شده برای دوبانده سازی این محور به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته ایروانی قرارداد جدید برای ۱۱ کیلومتر باقیمانده نهبندان به شوسف با اعتبار ۲۶۰ میلیارد بسته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.